Mācha brengt de traditionele, 100% pure Japanse matcha naar iedereen in Almere en Amsterdam, die houdt van kwaliteit én een frisse, jonge twist. Met oog voor authenticiteit en vakmanschap wordt elke theelepel matcha met zorg geselecteerd en verpakt. Het resultaat? Een perfecte kop matcha, vol smaak, energie en plezier.

Project:
Voor Mācha mochten we een basis-huisstijl ontwikkelen die de jeugdigheid, speelsheid en eenvoud van het merk uitstraalt. De visuele stijl bestaat uit eenvoudige beeldelementen die zowel los van elkaar als in patroonvorm toepasbaar zijn. Flexibel in gebruik, maar altijd herkenbaar als Mācha.

Logo & beeldmerk ontwerp
Bij het ontwerp van het Mācha-logo wilden we de essentie van matcha vangen: puur, kalm en energiek tegelijk. De ronde vormen en het zachte letterbeeld geven het merk een toegankelijke, jeugdige uitstraling, terwijl het accent boven de ‘ā’ een subtiele knipoog vormt naar de Japanse herkomst van de thee. De diepe groentint verwijst naar de rijke kleur van ceremoniële matcha, natuurlijk, krachtig en in balans.
Het beeldmerk is een verkorte, iconische weergave van het logo. De ronde vormen en het accent boven de ‘ā’ behouden de herkenbaarheid en Japanse verwijzing, terwijl de eenvoud zorgt voor een sterk, tijdloos en flexibel merkteken dat in elke toepassing overeind blijft.
Social media templates
Om de eerste stap te zetten in de online zichtbaarheid op Facebook en Instagram, hebben we templates in de huisstijl ontworpen. Deze kunnen worden gebruikt voor onder andere quotes en afbeeldingen, zodat de eigenaren van Mācha zelf eenvoudig en consistent content kunnen delen en ze een duidelijk uitgangspunt hebben.



